Japanin kaupan asiantuntija

Olemme Hansardissa erikoistuneet Japanin kauppaan ja toimineet alalla jo 30 vuoden ajan. Sinä aikana suomalainen perheyrityksemme on auttanut Japanin markkinoille yli 1000 eurooppalaisen yrityksen tuotteita.

Toimimme sekä Suomessa että Japanissa ja meillä on toimipiste molemmissa maissa. Japanissa vietettyjen vuosien aikana meille on kehittynyt laaja ja monialainen yhteistyöverkosto, vankka kielitaito sekä syvällinen ymmärrys japanilaisen yrityskulttuurin erityispiirteistä.
Japani kiehtoo suomalaisia yrityksiä ja 126 miljoonan asukkaan ainutlaatuinen sekä ostovoimainen saarivaltio todella on menestymisen mahdollisuuksia täynnä. Suomalaisilla yrityksillä on Japanissa hyvä kaiku ja suomalaiset tuotteet kiinnostavat japanilaisia kuluttajia.

Kulttuuriläheisyyden lisäksi Suomen ja Japanin välillä on samalla myös rutkasti kulttuurietäisyyttä. Japanin yrityskulttuurissa on omat lainalaisuutensa, joiden tunteminen on onnistuneen kaupankäynnin ehdoton edellytys.

Haluamme tarjota asiantuntemuksemme asiakkaittemme käyttöön, toimia business-kulttuurin tulkkina ja auttaa asiakkaitamme tavoittamaan Japanin markkinat sekä kasvattamaan liikevaihtoaan. Tarjoamme asiakkaillemme asiantuntevaa ja yksilöllisesti räätälöityä konsulttipalvelua Japanin vientiin ja tuontiin sekä markkinoille menoon.

Tarinamme

Maantieteellisestä etäisyydestä huolimatta me suomalaiset koemme japanilaisten kanssa vahvaa hengenheimolaisuutta. Arvostamme molemmat puhdasta luontoa, hiljaisuutta ja korkeaa laatua. Muotoilussakin kuljemme samalla pelkistetyllä linjalla. Nämä asiat yhdistivät 1980-luvulla myös isämme Sakari Vienolan ja hänen ensimmäiset japanilaiset asiakkaansa.

Elettiin aikaa, jolloin jälleenmyyjät olivat Japanissa täysin maahantuojien ja tukkuliikkeiden tarjonnan varassa. Sakari välitti asiakkailleen eurooppalaisia tuotteita suoraan, ilman väliportaita, mikä oli yli kolmekymmenen vuoden takaisessa Japanissa sangen poikkeuksellista.

Yksilöllinen palvelu ja molemminpuolinen luottamus loivat pohjan menestyksekkäälle yhteistyölle. Samalla syveni ymmärrys maan ainutlaatuisesta kulttuurista ja kaupankäynnin erityispiirteistä, yhteistyöverkosto laajeni.

Japani vei mennessään myös seuraavan sukupolven. Kaksi kolmesta lapsesta muutti Japaniin - ja jäi vuosikausiksi. Nyt osittain Japanissa aikuiseksi kasvaneen sukupolven on aika jatkaa isämme aloittamaa työtä.

Maailma näyttää tänään hyvin toisenlaiselta kuin Hansardin alkuaikoina. Japanin kaupassa moni asia on kuitenkin yhä entisellään.

Henkilökohtaiset suhteet ja verkostot, luottamus, kielitaito ja businesskulttuurin erityispiirteiden tunteminen ovat edelleen Hansardin kivijalka. Tälle perustalle rakennamme kaiken toimintamme. Japani ja sen ainutlaatuinen kulttuuri on juurtunut meihin lähtemättömästi.

Asiakkaittemme käyttöön voimme ylpeinä tarjota laajan ja syvällisen ymmärryksemme japanilaisesta businesskulttuurista. Me tiedämme, että Japani on tavoittelemisen ja tavoittamisen arvoinen!